More.
เครื่องทดสอบอาหารและเครื่องดื่ม
เครื่องทดสอบผลิตภัณฑ์ปิโตรเลียม ปิโตรเคมี
เครื่องทดสอบกระดาษและบรรจุภัณฑ์กระดาษ
เครื่องทดสอบเครื่องสำอางและยา
เครื่องสกัดสารจากสมุนไพร กัญชง กัญชา
เครื่องมือทดสอบทางด้านวัสดุศาสตร์
เครื่องประกอบการสอนสำหรับสถาบันการศึกษา
เครื่องมือทดสอบทางด้านสิ่งแวดล้อม
เครื่องมือทดสอบสีและการพิมพ์
Ad Systems
ATS
Armfield
Aczet
Bellingham & Standley
Bettersize
Canneed
Chilworth
Eralytics
QEA
Gist
Novomatics
Flucon GmbH
Ducom
biolab
Filtertechnik
PRECISEPRO
RION
STANSTED
CHECKLINE
เครื่องวัดความหนืด
เครื่องวัดจุดวาบไฟ
เครื่องสกกัดสมุนไพร
เครื่องวัดสี
เครื่องกลั่นน้ำมันปิโตรเลียม
เครื่องวัดเนื้อสัมผัส
เครื่องวัดกำมะถันในน้ำมันปิโตรเลียม
เครื่องวัดโลหะอันตรายตามมาตรฐาน RoHs
เครื่องวัดแรงกดกกล่อง
เครื่องวัดขนาดเส้นใยกกระดาษ
เครื่องทดสอบ Double Seam ของกระป๋อง
เครื่องทดสอบ Burst Test ของขวดพลาสติก
เครื่องวัดความหนาขวดพลาสติก
เครื่องทดสอบการฆ่าเชื้อด้วย UHT
เครื่องเตรียมตัวอย่างเครื่องดื่มอัดก๊าซ
13 พฤศจิกายน 2566
ผู้ชม 111 ผู้ชม
The Ducom Low Temperature Torque Tester (LTT) consists of two separate chambers controlled by an electronic chiller and complies with ASTM D1478, ASTM D4693 and IP 186.
The LTT is used to determine the resistance of a grease to retard the rotation of a slow speed ball or spring bearing at sub-zero temperatures (below -20 °C) by measuring the starting and running torque.
Break-away torque and running torque evaluation of greases at low temperatures
The Low Temperature Torque Tester is fully compliant with global standards for low temperature grease testing. With test protocols embedded in the software, you can run tests in accordance with ASTM and IP at the click of a button.
Greases for bearings used in components working at sub-zero temperatures, like in aviation, automotive, defense, agriculture equipment and food storage.
This test module consists of a motor with a drive shaft assembly, a test cage with load disc and bearing housing, a low temperature box and a frictional force sensor. An open ball bearing (No. 6204 size) is packed with grease and it is fixed on the bearing housing of the test cage. The test cage is directly mounted on the shaft driven by the motor (horizontally mounted). The load is applied radially by a 454±3 grams load disc. As the test bearing inner race rotates at 1 rpm, the bearing friction torque (starting and running) is recorded by the load cell, which is connected to the outer race of the bearing through a chord (as per ASTM 1478).
An angular contact bearing (No 7204) is packed with grease and it is directly mounted on the bearing-spindle assembly. The bearing-spindle assembly is then vertically immersed into the low temperature box. The spindle is connected to the motor by a pulley arrangement. The normal load is applied axially using a dead weight of 4.5 kg. The motor starts the rotation of the driver pulley and the same is transmitted to the bearing inner race via the seamless belt. As the test bearing inner race rotates at 1 rpm, the bearing friction torque (starting and running) is recorded by a load cell connected to friction pulley.
The subzero temperature in the test units are maintained by a closed loop temperature control system using the electronic chiller. The chilling system is equipped with a dual stage cascade refrigeration system for precise and stable ultra-low test temperatures. The refrigerant is pumped and circulated at low temperature via copper tubing coils to provide convective cooling to the test bearing. The temperature can be controlled and maintained within + 0.5 °C.
An innovative design and a test area that is easily viewed and accessed make the LTT simple to use. This design has the capability of being upgraded to the ASTM D4693.